18 pomysłów na walkę z bezsennością 

Niektórzy zasypiają bez żadnych problemów. Gdy tylko wyłączą lampki nocne i zamkną oczy, nie ma ich. Jednak jest wiele osób, które nie mają tyle szczęścia! Obracają się z prawego boku na lewy, liczą owce lub po prostu biorą tabletki, które niekoniecznie są skuteczne lub zdrowe.

Oczywiste jest, że problemy ze snem mają negatywny wpływ na nasze życie. Po nieprzespanej nocy zwykle czujemy się zmęczeni i przygnębieni. W rezultacie nie mamy ochoty nic robić. Nie jesteśmy w stanie skoncentrować się na naszych obowiązkach w pracy i ogólnie wszystko działa nam na nerwy. Jeśli brzmi to znajomo, nie martw się! Istnieje kilka sposobów walki z bezsennością.

Przydatne wskazówki:

1. Bądź aktywny! – Jeśli chcesz dobrze spać, utrzymuj formę i pozbądź się stresu, uprawiaj sport. Możesz ćwiczyć rano, po południu lub nawet wieczorem… ale nie za późno! Jeśli zrobisz to bezpośrednio przed pójściem spać, możesz poczuć się zbyt energiczny, aby zasnąć z powodu adrenaliny.

2. Nie pij za dużo! – Unikaj kofeiny, alkoholu i innych napojów. Pamiętaj, że zbyt duża ilość napojów przed nem jest szkodliwa. Jednak dobrze jest wypić łyk herbaty ziołowej lub gorącego mleka. Weź to pod uwagę.

3. Nie śpij w ciągu dnia! – Chociaż od czasu do czasu możesz czuć się senny, unikaj drzemek. W przeciwnym razie możesz mieć nieprzespaną noc.

4. Nie jedz ciężkich posiłków! – Zwłaszcza wieczorami! Pamiętaj, że lekkie rzeczy szybko się trawią i łatwiej zasnąć. Nie powinieneś jednak kłaść się głodny. Zawsze zachowuj równowagę!

5. Nie oglądaj telewizji ani nie używaj komputera w nocy! – Tego rodzaju bodźce mogą mieć zły wpływ na jakość snu. Ponadto staraj się nie trzymać żadnych urządzeń elektronicznych w sypialni. To powinno być tylko miejsce, w którym śpisz!

6. Unikaj światła – pamiętaj, że światło pobudza mózg. To może cię nie uśpić.

7. Obniżyć temperaturę w sypialni! – Nie warto spać w zbyt ciepłym miejscu. Utrzymuj temperaturę około 18 stopni, a wtedy z pewnością zauważysz różnicę w jakości snu.

8. Unikaj hałasu – jeśli wokół ciebie są jakieś niechciane dźwięki, nie jesteś w stanie kontrolować, używać zatyczek do uszu ani włączać relaksującej muzyki!

9. Relaks za pomocą aromaterapii – Aromaterapia to dobry sposób na uspokojenie nerwów. Niektóre przyjemne zapachy, takie jak lawenda, drzewo sandałowe, a nawet wanilia, mogą naprawdę czynić cuda!

10. Kąpiel – Kąpiel to dobry sposób na uspokojenie i oczywiście rozgrzanie ciała. Jeśli następnie pójdziesz spać w stosunkowo chłodnym miejscu, zaśniesz znacznie szybciej.

11. Trzymaj się codziennej rutyny! – Staraj się zasnąć każdego dnia o tej samej porze.

12. Przeczytaj odpowiednią książkę – zawsze sprawia, że ludzie zapominają o codziennych problemach i odpoczywają. Jednak trzymaj się z dala od książek, które utrzymują cię na krawędzi siedzenia (lub łóżka – w tym przypadku). Jeśli chcesz usnąć, możesz nawet wybrać trochę nudną książkę.

13. Wypróbuj techniki relaksacyjne! – Może to być np. joga. Rozluźnij swoje ciało!

14. Śpij wygodnie! – Kup dobry materac! Jeśli chcesz spać spokojnie i unikać bólów pleców, nie zaniedbuj tego.

15. Załóż bawełnianą piżamę! – Spróbuj spać w wygodnych ubraniach wykonanych z bawełny.

16. Pozbądź się niepokoju! – Wyobraź sobie chmury, plaże, lasy i ogrody. Nie myśl o swoich problemach ani planach na nadchodzący dzień.

17. Wybierz wygodną pozycję! – Kup dobrą poduszkę i spróbuj zasnąć w najlepszej dla siebie pozycji.

18. Masaż! – Masuj szyję i ramiona, aby pozbyć się całego napięcia.

Jeśli chcesz walczyć z bezsennością, musisz uzbroić się w cierpliwość i zmienić niektóre nawyki. Jeśli jednak naprawdę dasz z siebie wszystko, otrzymasz więcej, niż się spodziewasz. Jesteś zobowiązany do zachowania formy, zachowania zdrowia i efektywnej pracy! Nie wahaj się i zmień swoje życie! Trzymamy za Ciebie kciuki!