Obsługa klienta salonu online – wyznaczaj standardy w branży

O jakości salonu świadczą nie tylko wysokiej jakości usługi i produkty, ale i uprzejma, otwarta na potrzeby klienta obsługa. Warto zadbać o dobre doświadczenia na tym polu – nie tylko bezpośrednio podczas realizacji usługi kosmetycznej, ale jeszcze w świecie wirtualnym, online. Jak to zrobić? O czym pamiętać? O tym w artykule.
Otwartość na komunikacje na wielu kanałach
Obok tradycyjnej formy kontaktu (telefonicznego, listownego), koniecznie należy się otworzyć na kanały online, takie jak czat, e-mail, Facebook (messenger) czy formularz na stronie www. W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej klient jest bliższy marce niż kiedykolwiek wcześniej i ma na nią bezpośredni wpływ. Brak utworzenia wielu możliwości komunikacji z firmą może być dla klientów uciążliwe i – w ostateczności – zniechęcić do korzystania z jej usług.

Szybkość reakcji

Klient 21 wieku wymaga szybkości w obsłudze. W nieskończoność ładująca się strona internetowa, odpowiadanie na mail po kilku dniach czy na wiadomość na Facebooku po wielu godzinach – to coś, co jest coraz mniej akceptowalne wśród młodego pokolenia klientów. Sprostanie tym oczekiwaniom często wymaga od marek bycia online niemal przez cały czas, a nawet wydelegowanie pracownika wyłącznie do kontaktu internetowego – jest jednak koniecznością, jeśli chcemy podążać za trendami.

Rozwiązywanie problemów

Szybkie odpowiedzi i otwartość na rozwiązywanie problemów, również online, to bardzo duża zaleta każdego salonu kosmetycznego. Szczególnie w sytuacjach kryzysowych jest to często jedyny sposób, aby uniknąć wystawienia negatywnej opinii przez klienta – i warto o tym pamiętać.

Personalizacja w kontaktach

W kontaktach online często zapominamy, że po drugiej stronie zawsze jest człowiek – nie maszyna. Automatyczne odpowiedzi, schematyczne działania, brak empatii i zwykłej, ludzkiej życzliwości w kontakcie może powodować, że klient poczuje się odrzucony. Każdy oczekuje indywidualnego traktowania – zarówno offline, jak i online.